Wednesday, April 06, 2011

-::RindU dEKat aBAh::-

Sekejap jer masa berlalu
semalam genap 17 tahun arwah abah pergi meninggalkan kami sekeluarga..
Allah lebih menyayanginya

5 April 1994
Ezan ingat masa tue Ezan darjah Enam
Pagi sebelum arwah abah hantar kami ke sekolah
die pesan Ezan supaya jaga adik2
Pesanan terakhir die untuk Ezan :(

Abah tak sakit aper2 setahu Ezan
Cuma Allah lebih menyayangi Abah
Dalam sijil kematian, doktor letakkan sebab kematian disebabkan sakit jantung
untuk kematian secara tiba2.

Sedihkan, bile kita tak sempat minta ampun dr abah
Tak sempat pun nak membalas jasanya

Abah sangat rapat dengan kami adik beradik
mak garang masa kami kecik sbb tue kami lebih rapat dengan abah
everything dengan abah..sampaikan tulis nama untuk buku sekolah pun Abah yg tuliskan..

Ketika arwah meninggal,
Adik bongsu Ezan masa tue kecik lagi..Zizi
Zizi tak sempat untuk merasa kasih sayang abah
dan die tak pernah kenal, cam arwah Abah..
die kehilangan kasih abah sejak kecil lagi
Tapi Ezan tahu arwah sentiasa sayangkan anak2nyer

Sentiasa........

Ya Allah,
Hambamu yang kerdil ini memohon padaMu
Ampunilah segala dosa Arwah ayahku
Tempatkanlah dia, dikalangan yang beriman dan bertakwa disisiMu

Jauhkan lah dirinya daripada siksaan kuburMu

Sesungguhnya, die istimewa di hati kami
tidak pernah kering kasih sayangnya untuk kami
Mencari rezeki untuk kami sekeluarga

Ya Allah
Hanya padamu aku memohon
Semoga dirinya aman dan tenang di sana..disisiMu Ya Allah

Aminnn

3 comments:

zee nazeri said...

Al-Fatihah..
Arwah ayh zee masuk tahun kelima tahun ni..rindu kan??

iNtAn aIzaN said...

Yup Zee...

Rindu kenangan ms arwah masih ada lagi..

erm, Allah sayangkan mereka kan

mari kite same2 sedekahkan Al-Fatihah utk mereka dan semoga mereka dicucuri rahmat..

Amin...

Hazwani said...

dah cantik blog die ehehehehehe