Tuesday, February 17, 2009

BeKaLAN ELektrIk rUmAh SEwaKU aKan dIPoToNG????

Jangan slh anggap ek..bukan sbb sy tak membayarnye..sbbnye aku dgn 'berhati eklas" nyer telah menelepon TNB sendiri utk bertnya kenapa sejak aku menyewa di rumah sewa ku ini, aku tdak pernah mdapat bil letrik..ishk..isk. Baik tak :P

aizan: Hello, Nie TNB Subang Jaya
TNB: Ye Puan (erm, mcm tahu2 jer aku skang bertitle puan :p) ada apa yg kami boleh bntu
aizan: Just worried, sbbnyer sejak 3 bulan lepas sy tak pernah dpt bil letrik
TNB: Oh ye ke..boleh bg no a/c puan..
aizan: Erk..tak th pulak.sbb sy menyewa jer..& since menyewa nie sy tak pernah dpt..so sy tak thlah no akaun bil elektrik rumah nie (kerek jer jawab, sorrilah ek...)
TNB: alamat?
aizan: 11A, jalan Putra Bahgia 8/2M, Putra Height
TNB: ok, nie atas nama Tan Soon (nie nama landloard aku ler..)
aizan: Betul, betul, betul (tiru gaya upin & ipin :) )
TNB: Oh klu ikut status dlm system kami nie bil letrik a/c nie dah dipotong since bulan 12 2008 lagi...
aizan: Ape...(muka terkejut giler ms nie) kenape pulak
TNB: A/c nie ada tertunggak smpi bln 11 sebnyak RM130.10..Puan kena byr dulu then br kami smbungkan balik bekalan elektrik.
aizan: (aku dgn baik hatinyer telah menjawab begini) eh tapi sy duduk kat rumah tue n sepanjang tue ada jer bekalan api (septutnyer aku tak pyhlah bgth, biar tuan rumah settlekan dulu, apelah)
TNB: Klu begitu maknanya puan nie dah kira mencuri bekalan elektrik
aizan: confius+hampeh tul !!!!!!!! takpelah, nanti sy suruh landloard sy bayar..terima kasih

lepas jer ckp ngan Cust ser TNB tue terus jercall landloard ..suh die byr cepat2..sbb takut die potong jer api kat umah tue..dahlah duduk sensorang kan. Landloard janji nak byr kamis nie..fuh Lega..

Tapi risau jugak nie..takut balik nie diorang dah potong api kat rumah...huargh, menangis lah sy sensorang kat rumah nnti..Erm, seharusnye balik nanti sggh kedai beli lilin.

Hampeh tul lah.....


No comments: