Wednesday, July 29, 2015

-::I dream Too BIG::-



Salah kah kalau kite bercita2 tinggi utk mendapatkan sesuatu. Bukan ke asalnya dari cita-cita dan akhirnya menjadi realiti. Mungkin dari 'mata' orang yg tidak memahami, mereka cuma katakan kita tidak 'ukur baju di badan sendiri' ..bermimpi di siang hari. Tapi tahukah kita 'perkara' yang akan berlaku di masa hadapan.

Teringat kisah si Bapa membawa 3 orang anaknya menaiki motor dari Sepang ke Penang. Yup perjalanan yg sangat jauh, beratus kilometer. Tapi si Bapa nekad untuk membawa anak2nya. Ketika itu hanya itu yang termampu utk si Bapa lakukan. He have too..die berusaha untuk membawa anaknya..Mungkin bagi kita perjalanan itu mustahil. Tapi bagi si Bapa, die mesti dan harus lakukan. Wpun banyak komen mengatakan si bapa tidak pentingkan keselamatan anak2nya, Ya Allah, pendeknya akal bagi mereka yg mengeji...Ezan percaya si Bapa terlalu sayangkan anak2nya. Bapa mana yg mahukan anak2nya tercedera, berpanas, berhujan..Cuma yg termampu si Bapa lakukan, adalah menyerahkan segalanya kepada Allah SWT.

Perangai kita manusia sekarang. Terlalu cepat menghukum orang (diri ini juga sering terlupa). Menilai sesuatu kepada luaran. Ya Allah..moga kita dijauhkan daripada sifat2 ini..

Nota kaki: Terima kasih kepada 'Pemberi' kereta iswara kepada keluarga si Bapa ini. Hanya Allah yg dapat membalas segala kebaikkan anda. 


3 comments:

Jari Manis said...

pedulikan org Ezan...mmg manusia suka bersikap begitu....tiada yang mustahil jika ia pertolongan dari Allah..so...keep dreaming okey..in shaa allah it will become true...trust me

Nurulaizanhusin said...

Terima kasih JM..kadang2 penat nak explain kat orang yg tak paham nie. Yup, semuanya Allah SWT yg tentukan..

thanks dear

Nurulaizanhusin said...

Terima kasih JM..kadang2 penat nak explain kat orang yg tak paham nie. Yup, semuanya Allah SWT yg tentukan..

thanks dear