Sunday, March 24, 2013

-::BerCuti kE BAndUng, DaY 1::-

Lama dah nak update cite bercuti ke Bandung hari tue
Ezan dan kawan-kawan pegi Bandung 26 February yang lepas..Kitorang pegi 5 hari 4 malam.
Macam biasa kitorang book ticket dekat setahun lepas..rasanya ms promotion bulan 5 hari tue :)

Itinerary 1st day 26 February 2013
Kami bertolak dr LCCT pukul 3:10pm. sampai kat Airport Husein Sastranegara pukul 4:15 petang waktu Bandung. Well, waktu Malaysia kul 5:15 petang (Indonesia lewat sejam dr kita). Urusan imigresen ambil masa setengah jam. Alhamdulillah, kebetulan masa kami sampai cuma flight kami sj yang ada. so takdelah ambik masa yang lame. Sebab Ezan pernah terbaca, ada blogger yang ke Bandung, masa urusan imigresen diorang stuck sampai 2jam..so we're lucky that day :) BTW, just peringatan utk sahabat2 semua, kat sini urusan imigresen sangat ketat ok..sebab semua pekerja adalah tentera.trust me...

Kami keluar sj, Pak Sam (Supir kami yg telah di booked masa kat M'sia lagi) dah tunggu kami. Kami terus ke Rumah MODE. walaupun targetnya tak nak bershopping lg, tapi rsnya kami dh melanggar kata2 kami tue yer :) shopping..Lagipun kami memang kena shopping jugak sebab, kami cuma bwk 2 helai baju shj. Sebab nk jimat bag utk beli barang2 shopping nanti haha.

Habis shopping, kami dinner kat Kampung Daun..memang best kat sini. rugi woo klu tak pegi. Restoran di atas puncak bukit. & semestinya sangat sejuk disini. Sila bwk shawl or sweater siap2 yer. pemandangan pun sgt cantik. Dekat sini, setiap tempat makan disediakan pondok2 khas. Semasa mendaftar masuk, kita akan diberi no pondok kite. Again, lucky for us, tempat makan kami dekat dengan air terjun, tempat membayar. Maybe, sebab that day bukan hari liburan (sabtu ahad) jadi kami dapat tempat yang best :)

Jom Layan gmbar that day

;:

End of day 1. Habis dinner kami terus ke hotel kami. baru nak wat chek-inn. Kami dah call dulu untuk masuk check-inn. Kami stay kat Retanata Homestay. Hotel budget tapi service superb. Sangat berbaloi. Recommended utk semua. Retanata Homestay di Jalan Setiabudi..10 minit dari Rumah Mode. why berbaloi, nnti Ezan post entry khas hotel nie yer.